trött

Nu är våren här på riktigt. Det märks på snön som knappt finns kvar men framförallt på energin i Charmeur. Det är väl en kombination av vårkänslor och extremt energirikt hö. Var ut på en mysig tur i skogen före lunch, det trippades på mer än lovligt. Knäna tog lite stryk men jag får härda ut och tänka på den härliga tiden som väntar med sommar och sol. Hästmys på gröna ängar. Galopp i i djupsanden...

Men just idag är det inte någon sommaridyll. Hagarna är leriga och vägen till dynghögen är ett gyttjebad. En sväng dit med kärran och du svettas bort 10kilo. Ur hagen är jag uppe i drygt 30 kärror ren skit. Med min matematik skulle det inebära att jag har gått ner 300 kilo de senaste veckorna vilket inte stämmer. Kan tänkas att 10 kilo var en överdrift men det ger i alla fall ett hum om hur det känns i kroppen.


Buspojkarna efter vår helg i Skellefteå. Det var rejs i alla hagarna, inte bara vår. Macken är den som hörs i bakgrunden, blåser och visar upp sig.

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0