lite slött

Vad har hänt sen sist då? Jo hästarna går såklart inte längre på sommarbete, det är ju mitt i vintern nu. Eller? Nä inte riktigt eftersom denna vinter har lyst med sin frånvaro fram tills för tre dagar sedan, 4 december kom det liiiite snö som faktiskt ligger kvar och precis räcker till för att bilda ett vitt täcke på marken. Innan dess har det bara regnat och regnat.

Det går segt för mig och Charmeur just nu. Ridningen är väldigt oregelbunden så jag tackar min skötare extra mycket för att han ändå får komma ut ibland. Till mitt försvar har det varit en höst fylld av olyckor. Älskade hunden blev ordentligt skadad den 24 september och är inte bra än. Vi räknar med minst sex månaders rehabilitering från nu räknat men kanske upp till ett år. Sedvanlig höst"depression" har infunnit sig och tja resten är nog ren lathet för det går för tillfället segt med husrenoveringarna också. I veckan var min plan att spackla i vardagsrummet för att kunna tapetsera klart innan nya soffan anländer. Vad hände då? Inget alls förutom att en envis och elak bacill gjorde entré så just nu är hushållspappret min bästa vän. Även nässprayen!

för ett år sedan såg det ut såhär, och nu är det bättre

Såklart har denna tråkiga tillvaro för Charmeur satt sina spår. De få gånger jag ändå lyckats he mig upp på ryggen har det gått fort fram! Överskottsenergi delux både pga låg aktivitet och omställning från att ha gått på bete med kompisar till att stå i egen hage på dagarna och inne på nätterna... Nåja det kommer bättre tider var så säkra. Fortfarande har han muskler i både rygg och rumpa så när jag väl är redo är det bara att sätta igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0