sommarbete

Betessläpp i söndags. Finns det något bättre än att se en flock hästar uttrycka sin glädje över nyvunnen frihet? Man blir nästan tårögd av de små liven. Charmeur höll koll på sin flock, Elmer och Figaro. Övriga hästar fick minsann passa sig för att komma mellan. Känner mig så trygg med att inget farligt händer trots att jag har en häst som gärna är bossen. Han bestämmer på ett mycket behagligt sätt, inga läskiga sparkar utan mest ett kroppsspråk som är tydligt.



Så nu bor alltså Charmeur på grönbete tillsammans med 7 andra valacker och lever livet! Ska strax dit och rida ut en sväng om han orkar efter alla galopprace.



Dagen började med stallstäd på Svedjegården, det är inte ofta det är kul att städa men när man är tillsammans och har trevligt så går det rätt fort. Kändes lite sådär att ta med alla mina saker därifrån. Det blev så tydligt att jag inte ska flytta tillbaka dit efter sommaren. Hoppas verkligen jag kommer trivas i nya stallet. Och att Charmeur ska trivas! Namnskylten ligger nu i garaget och väntar på att spikas upp på nästa box...


/T






Kommentarer
Postat av: Tina

Hej! Jo jag tänkte faktiskt på grans igår men ringde aldrig. Ska nog göra de! Vet du vem man ska prata med?



Jo same here men jag har faktiskt haft besök av folk som är rädda men inte så ofta. Så ska bli kul att se dom igen:P

2011-06-21 @ 12:59:01
URL: http://tinalind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0