sjukt bra helg trots sjuk

Lektionen för Erika gick ändå rätt bra med tanke på min orkeslösa stackars kropp. Charmeur var jättefin och visade upp den bästa galoppen hittills. I båda varven!! Det syntes även förändring i min sits. Har ju varit till naprapat två gånger och fått behandling på min sneda kropp :/

Söndagen började tidigt med att klockan ringde klockan 07.00, trött som en bäver och med feber i kroppen... Blä, tog två alvedon och klädde på mig allt jag kunde hitta, hehe. Kl 8 hämtade jag Ida och for till stallet, fixade iordning Charmeur och lastade omkring 10 tiden kanske? Väl framme vid Skellefteå ridklubb så fick killen gå in och äta i sin box och vi kilade till cafeterian för att kolla på träningar och det viktigaste av allt, få lunch!!

Kvart över ett var det min tur att ha lektion för Susanne Ankermark. Ååååå vilken behaglig kvinna, precis i min smak. Sunt hästtänk och duktig på att förklara saker enkelt. Fick en helt annan förståelse för Charmeur och hur han är som häst, varför han gör som han gör i vissa lägen. Med det i bakhuvudet hoppas jag kunna hjälpa honom att bli säkrare och känna sig helt trygg med mig bakom tömmarna och inte bara på hästryggen.
Vi fick låna Katrines vagn eftersom den redan var på plats. Den har vi aldrig kört med tidigare och den skramlade nåt ofantligt. Kille var totalt stirrig och på tårna, huvudet i vädret och gick inte att styra alls från början.



Så här såg det ut, ingen bärighet och på helspänn. Öronen letar efter mig, var ÄR du???

Först provade Susanne att köra honom för att känna lite vad han var för typ och sen fick jag ta över. Fick en helt annan känsla än tidigare. Har tex aldrig kört honom i en så låg och avslappnad form. Efteråt fick han bra betyg. Han är extremt känslig i munnen, behöver en stadig hand för att känna sig trygg men vill också göra rätt vilket är det viktigaste. Han har mycket nerv (fullblodet) men känner han bara att jag är med så accepterar han det mesta. Detta med munnen visste jag redan men har ändå inte förtått det fullt ut HUR viktigt det är.



Avslappnad, jobbar inte helt med ryggen men betydligt bättre än föregående bild!!

Det var min helg det. Nöjd med den. Dock hade det nog kännts ännu bättre att vara frisk också men jag tar det nästa gång istället. Man kan inte få allt här i världen.

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0