hoppning och dressyr

Okej, jag har tagit mig i kragen och rest mig efter stallhoppningen. Nu blickar jag framåt och hejar på Therese och Charmeur på hopptävlingar istället! För två(?) helger sedan var det tävling i Älvsbyn och det gick så himla bra!! Det blev inga rosetter eller så men det var heller inte målet. I 90cm och 100cm stod dom med som startande!

 



Nästa tävling blir på PRK den 7 september och då jobbar jag när första klassen startar :( Ska verkligen försöka byta för jag vill komma och heja på.
På lördag blir det löshoppning i ridhuset på grans, om dom behagar svara på mina mail. Har aldrig bokat ridhuset förr så vet inte hur det funkar men det känns ju som att en bekräftelse bör komma. Vill ju inte åka dit utan att det är okej. Blir iaf spännande. Jag har aldrig löshoppat Charmeur själv men jag vet att han kan, det såg jag på en av försäljningsfilmerna då jag köpte honom. Lillkillen som flyger högt över alla hinder!!

Igår blev det ridlektion för min del. Det var meningen att Therese skulle rida men så blev det inte. Tur för mig haha för gårdagens lektion var så jäkla bra. Hästen var klockren och jag red bra trots smärtande svanskota. Vad som hänt med den kan nog bara svansen själv svara på, märkte bara en dag att det inte gick att rida. Mycket märkligt.
Nå nästa steg för oss i dressyrträningen är galoppombyten så gårdagen blev som en upptakt inför det. Kul var att galoppen var den bästa hittills. Helt super kändes det, behövde inte bråka med yttertygeln, han behöll formen även på fyrkanten, blev inte alls stark utan jag fick till och med driva lite. Helt perfekt! Älskar hästen.
Nu ska jag smälta den upplevelsen i två dagar, och låta svanskotan vila lite till, eftersom det blev vaccination idag.

/T

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, kolla ifall du kan byta, kommer behöva din peppande röst!;) tänkte anmäla oss ikväll, ska bli så himla roligt!:D Nä det tror jag inte, men om man vill vinna alltihop tror jag man måste anmäla sig båda dagarna men jag tror de ska gå lika bra att bara.tävla en dag:) eller de hoppas jag i alla fall! Annars får jag väl lov att tänka om och kanske starta dressyr också!;) vilken tid ska ni.löshoppa på lördag?:D

2012-08-22 @ 22:49:29
URL: http://theresekarlssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0