hällan 121212

Snön vräker ner och jag tycker det är rätt så mysigt! Idag blev det rundbalshämtning tillsammans med Therese. Tog med 12 knippor också för att bygga upp ett litet lager inför våren (som känns rätt avlägsen just nu). Efter att ha lastat allt hö gjorde vi en mellanlandning på Hällans häst och fritid som körde en extra julutförsäljning. 60% rabatt på allt och visst fanns det kvar några små godingar. Fyndade ett pannband, grimma, vinterskor till Charmeur och en flugluva till sommaren. Jo och så fick jag med en transportkrubba för 40 spänn. Gode nöjd!
 
Sista hoppträningen innan juluppehållet var i onsdags och prinsen hoppade så underbart bra. En fröjd att se. Vi lurar på om det kan vara sadeln som gör det, det sa liksom bara poff så tog han runda fina språng och var lätt att ta tillbaka efter hindret. I såna fall bådar det gott inför tävlingssäsongen!! Tagg tagg!
 
 
den sista oxern ligger på 1.05, även gularöda räcket tror jag. Inte nån jättehöjd men spana in tekniken och kurvan. Jag älskar verkligen denna häst, han går från klarhet till klarhet
 
 
 
dagen till ära, avslutning och allt, så fick det bli HVpolo schabraket Sussex. Massor snyggare i verkligeheten, det glittrar så fint i vitt.
 

Det var en liten kort uppdatering om hästlivet. Hade gott så hörs vi förhoppningsvis innan jul haha!
/T
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0