julafton och resten av veckan

Min julaftonsritt blev som planerad, nästan. Tomteluvan gick inte att få på hjälmen och byxarna hade jag glömt att grenen slutar i knävecket vilket inte är nån höjdare när man ska upp på en hästrygg. Alltså blev min enda tomteutstyrsel jackan från tomtedressen. Bättring till nästa år. Då tror jag också att Charmeur ska få bjällror och tomteluva han med. Eller renhorn?
Fick sällskap ut av Jackie så vi skrittade runt på kvarteren här ikring. De bilar vi mötte verkade tycka det var trevligt att se tomtefar ute på hästryggen. Förhoppningsvis var det även nåt barn i nåt fönster som blev glad. Det var tanken iaf. Det var en pigg ponny förövrigt, spring i benen som vanligt haha. Dock på ett uruselt humör, sur och vrång. Verkade som killen vaknat på fel sida i spånet den dagen. Idag var humöret mycket bättre så hopp finns det.
 
Therese kommer att ha prinsen imorgon och torsdag, fredag. Sen till helgen hoppas jag på en härlig uteritt i skogen med massa galopp!! Och ett dressyrpass där han ska få kämpa hårt och länge. Vi ska vara svettiga båda två efteråt. Det kanske blir på söndag då jag har utsläpp och lunch, det blir ju en halvdag i stallet ändå.
 
 
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0