traktoräggen

Känner att jag börjar vara lite av en expert på rundbalar just nu! Skämt å sido men från början var det inte planerat att jag skulle fodra med rundbal då jag inte visste hur jag skulle kunna hantera dom vita kolosserna. Efter olika omständigheter så blev det ändå så och det har gått alldeles utmärkt. Med litehjälp från sambo och andra starka människor så har tre bollar rullats upp på höskullen och två har hamnat i hagen.
Måste erkänna att det känns grymt skönt att slippa lunchfodra, slippa oroa mig för om han har tillräckligt med mat om det är kallt ute osv.

Den senaste balen jag hämtade föll tyvärr inte monsieur i smaken, han har grisat runt i boxen som aldrig förr. Tur för mig var att Sorro och Karaat gillar mitt hö så jag har helt sonika bytt rundbal med dom! Smart smart!

tur att Daniel köpte ett släp i somras :)

 

För övrigt känns det grymt kul och spännande framöver. Min skötare ska tävla i lagdressyren för GRKS, Grans. gransserien, dressyr LB:1 och hoppning. Hoppas verkligen att nån tävling är då jag är ledig och kan heja på dom. Rolig vår och sommar alltså!

 

mums mums

 

/T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0