jag är en hoppgudinna - eller nåt..

Ändå rätt glad just nu! Idag har jag hoppat Charmeur och var inte rädd!!! Hoppade en studsserie med tre hinder, sen en rund vänstersväng mot ett räcke och direkt en högersväng mot ett kryss, tror det var fem galoppsprång mellan räcket och krysset. Sjukt vad glad jag var efter det, skrek rätt ut. Sen for jag och bara hoppade hinder efter hinder utan att vara rädd alls. Det finns alltså hopp även för mig.
Tror inte att det kommer att bli en riktig hoppryttare av mig men det skulle kännas grymt härligt att våga hoppa nåt hinder i skogen ibland eller träna på banan. Woop woop



ett gäng framsteg mot sist jag hoppade för tre år sedan, bild från 2009

Förutom dessa nya talanger som växer fram hos mig så har Charmeur fått en ny skötare. Nu är vi Theres och Therese som rider honom. Sarah som har varit min hjälp i drygt två år har nämligen skaffat sig en egen skönhet. En riktigt snygg kille på 2 år som ska bli hopp/fälttävlans häst så småningom. Eftersom han är så ung blir det inte så mycket ridning än på ett tag så Sarah gästspelar gärna än så länge.

Nya Therese och Charmeur ska tävla om två veckor. Det blir väl lite test för att de ska få hoppa in sig med varandra, en hoppträning har hunnits med och det såg grymt ut. Då blev det en meter som högsta höjd. Tycker jag är bra för att vara första gången dom hoppar tillsammans, och fjärde(?) gången hon rider honom :)
Hejn känns som gode bra!

/T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0