äntligen

Hur underbart är det inte att ha fel?? Idag var det äntligen underlag för att kunna rida igen så jag tog ett dressyrpass på ridplan. Trodde att det skulle gå helt åt h-vete med bara bråk och mycket räknande till tio. Haha inte då, min prins var kung igen! La upp en bra strategi tror jag och jobbade i skritt överdrivet länge för att verkligen få honom mellan hjälperna och det gav resultat.
Första travstegen så blev det inte alls nån rusning utan han följde mig, var lätt i handen och heeelt underbar!! Synd bara att det var så blött på plan. När bakben och rygg började jobba bra ja då halkade han runt på varje steg. Tappade fästet konstant så jag nöjde mig och återgick till skritten. Att nu detta var en sån prestation beror såklart på att han innan idag inte ridits på tre dagar, eller fyra kanske? Jo, fyra dagar för hoppningen i onsdags var senast.
 
Tänker som så att konditionen är det inget fel på och även om han tappar lite så är den lättare att få tillbaka, tar en vecka så är han på topp. Musklerna är det värre med så nu kör jag stenhårt med styrka. Me so happy!
 
 
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0