equus

Equiterapeuten har kikat på prinsen idag. Som väntat var det inga större fel på honom, fick beröm för hur fint han utvecklats sen sist, byggt om och musklat på sig jämnt på båda sidor!! Kul att få feedback för det man gör, och det man gör är rätt!
Han hade en låsning i ländryggen, inget allvarligt och lite spända muskler i halsen som nu ska få massage varje dag i 4 veckor. Han ska även stretchas i fyra veckor, därefter några gånger i veckan. Idag fick han massage, akupunktur, stretching och lite kotknackning. Killen tyckte det var rätt så behagligt, underläppen fladdrade omkring.
Mer irriterande var ju att hoppsadeln som nyligen är utprovad av sadelutprovare inte alls passar. Den är alldeles för lång och ligger bakom bröstryggen, ca tre kotor in på ländryggen vilket inte alls är bra. Det kan till och med göra ordentligt med skada så nu är det bara att sälja den vidare och söka efter en annan. Bajs. Jag visste att sadeln inte får gå längre än till sista revbenet men jag har som inte riktigt fattat hur man kollar det men idag såg jag och förstod. Grrr.
Känns retligt att ha betalat pengar till någon för att få hjälp med något som jag inte är så kunnig i och sen visar det sig att jag blivit grundlurad, så känns det. Tyvärr är inte jag skapt så att det kommer ut pengar där bak så en till sadelprovning hade jag gärna sparat på ett år eller två.
 
njuter av akupunktur
 
/T
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Det är riktigt tråkigt med okunnigt folk! Och framför allt inom något där det är extra viktigt att de blir bra! Om det hade funkat med en padd eller en omstoppning hade det ju inte varit värsta grejen, men att den ligger så galet.. Jäkla typiskt!:p

Svar: men massor trist:(( Funderar om jag ska testa en T8 från hööks, den kan jag ju lämna tillbaka om den är för lång/inte passar. Suck..
Theres Sörvåg

2012-10-28 @ 16:16:50
URL: http://theresekarlssoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0