sadelbekymmer

På uppmaning från vissa, höhö så kommer en uppdatering då. Att jag inte bloggar så mycket, betyder det att jag har ett liv? Förmodligen inte!
 
Träningen kilar på som vanligt. Hoppträning på Hällan onsdagar och hemma lördagar eller söndagar beroende på vad som passar bäst. Uteritt och dressyr övriga dagar. För det mesta blir det vilodag måndag och fredag då vi insett att killen mår bra av att ta igen sig i kroppen emellanåt. Ibland blir det ändring i planeringen såklart men så ser grovplaneringen ut i varje fall.
I onsdags fick jag mig en välbehövlig ridlektion av Maria <3 Fy hon var besvärlig med mig. Så jäkla petig med sitsen fast det blev ju bra i slutändan. Visst är det nästan lite läskigt vad fort man lägger sig till med små felaktigheter som påverkar hästen negativt. + från onsdagen var definitivt mina skänklar som minsann var på plats som mest hela tiden! Som jag har kämpat med dom den senaste tiden. Speciellt vänster skänkel har jag en förmåga att tappa helt och hållet men nu var den på plats.
 
Nästa helg är det tävling i Älvsbyn och vi startar på söndag endast. 1m och 1.10. TK drar till varmare land så jag får stå för tävlingsuppladdningen och hon får hoppa en snabbis på lördagen samma dag hon kommer hem.
 
 
 
Sakta men säkert har jag insett att min underbart sköna dressyrsadel inte passar längre så jakten på en ny har börjat. Tror att jag hittat en som ska passa, hade hoppats på att köpa en i mörkbrunt men det blir nog en svart. Färgen kan inte styra allt även om det hade varit roligt. Det verkar bli en M&N precis som hoppsadeln, de är ju riktigt sköna att rida i även dem. 4700:- för en svart och 10000:- för en brun, valet känns självklart. Hittade förresten en brun för lite pengar men han har inte svarat på mina mail och det finns inget telefonnummer i annonsen så vad gör man? Ger upp.
Varför bemödar sig inte folk att svara på mail när de ändå lagt ut en annons? Har skrivit till flera stycken och bara fått svar från en enda. Och tyvärr så blir det mer och mer ovanligt att telefonnummer skrivs i annonsen så det är ju mail som gäller.
 
Håll tummarna för att den sitter som en smäck när den väl dyker upp!
 
/T

Kommentarer
Postat av: Sarah

Nu är jag lite gladare nu när du uppdaterat! ;) Är det ingen som står ivägen för älvsbytävlingen så kommer jag å tittar å fotar! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0