gullefjunet

Som jag skrev igår så tyckte jag att det var alldeles för kallt för att våga mig ut på heden. Risken är att man är längst bort när nerkylningen gått för långt. Dressyrpass blev det således och jag passade på att testa ett nytt bett som hängt i skåpet några månader nu. Ett nova bett som jag haft lite på lur skulle falla mannen i smaken! Känns fint att ha två milda bett att variera mellan så olika delar av munnen får vila emellanåt. Hack är ingen favorit då jag tycker jag får så dålig kontakt, han böjer fint på huvudet men det finns liksom ingenting där.
 
Idag blev det uteritt och kinderna plågades rejält då det blåste småspik. Glad och nöjd häst! Busade lite i hagen också, fick igång honom rejält och ett tag var jag lite orolig att han skulle hoppa över staketet men icke det.
 
fann killen sittandes i snön, lite trött??
 

Anledningen till gårdagens smeknamnsinlägg var gårdagens möte med Robbans nya snöslunga till traktorn. Uj vilket monster. Det var så läskigt att C övervägde starkt att dra långt långt bort. Bättre fly än illa fäkta kanske han tänkte?! Det tog tre möten innan han kom på att den var snäll ändå. Fjärde gången jag försökte övertyga föll poletten ner. Tack för det, knashezt <3
 
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0