skellefteå ridklubb regional

Det var tredagars tävling i Skellefteå i helgen. TK for iväg och hoppade 95 och 1m i fredags och det kom tvåa i 95an. i en metern så var han en speedad ponny och hade väl inte riktigt tid att lyfta tassarna ordentligt så tyvärr ett pet i utgången av kombinationen. Kul dock att få kvitto på att det inte sitter i orken, styrkan och konditionen har han med råge!
Idag söndag följde jag med och dom startade 1 meter bara. Den rundan var riktigt fin trots att han var tittigare än nånsin. Kom in på banan och blev livrädd för det svartvita schackhindret som är närmast kameran. Sen var även regnbågshindret farligt och det gröna med lådor under. Tokhästen. Tur att vi hann med en uteträning innan tävlingen, annars hade det nog kunnat vara hoolabaloo på utedebuten :P Dagen slutade med en fjärdeplats iaf, jag är supernöjd med dom båda. Så himla glad att jag hittade Therese och att hon och Charmeur passar så bra ihop. Jag har haft tur hela vägen med skötare på pållen, eller är det skicklighet från min sida?! Att jag är grym på att välja rätt haha.
 
Här kommer då filmen från idag. Den hamnar lite i fokus på hindret istället för på ekipaget dock men man ser ju ändå. Det är inte jättesuddig bild.. here goes
 
 
 
Visst var det ett snyggt schabrak? Det är ännu knalligare färg i verkligheten och han passar så otroligt bra i den, nästan svart häst och gult schabrak blir ju såklart en Skellefteå AIK:are
 
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0