jakt på heden

Var ut en härlig tur på heden idag (fast igår om man kollar på klockan). Det regnade och vi såg en harpalt i skogen! Eftersom det är älgjaktstider så tog jag på reflexvästen och tur var väl det eftersom vi knappt hann in på skogsvägen så pangade det av ett skott gode nära. Shit trodde jag skulle dö. Stannade och tittade, lyssnade. Charmeur lilla prinsen brydde sig inte alls så skottfast är han då.
 
Totalt kom det fyra skott varav två på mycket nära håll. Tänkte ut alla möjliga scenarior där jag blev skjuten och dom gömmer min kropp för att inte åka dit, eller att Charmeur blir skjuten och jag blir så förbannad och dom skjuter mig också, för att inte åka dit. Tja det var läskiga nittio minuter i sadeln innan vi kunde pusta ut i stallets trygga vrå! Usch vad jag tycker det är läskigt med just älgjakt, det är ju faktiskt hästar som blir dödade av skjutgalna gamla gubbar som för länge sen borde ha lämnat in körkortet och skaffat färdtjänst.
 
Imorgon blir det hoppträning för min del. Ser fram mot det! Är inte så nervös heller faktiskt. Kanske dags för mig att knoppa in då så jag orkar med morgondagen haha!
 
/T
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Och KANONbra gick de ju idag!:D

Svar: Jaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!! Så jäkla glad jag är!
Theres Sörvåg

2012-09-02 @ 20:55:14
URL: http://Theresekarlssoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0