småbalar

Fullt ös idag. Utsläpp på morgonen och fixade mockning och sådant. Sen hem en snabbis för att fara tillbaka och ta emot ett hölass. Min styrketräning idag blev att lossa 24 små hösilagebalar från ett släp och rulla upp dom på höloftet. Först kändes det hela som piece of cake men efter bal nr åtta ungefär så hade entusiasmen vänt. Puh lagomt svettig och slut i armarna haha.
Lite annat under dagen och sen hoppträning nu på kvällen. Vi testade att lasta honom utan medhjälpare och även lasta av, för att kolla att det faktiskt går att åka iväg helt själv om det skulle behövas. Det gick klockrent! Så duktig han är lilla ponnybus.
Såklart stod jag på sidan om ifall att han skulle ha fått för sig nåt fuffens men icket, han traskade in hur enkelt som helst och även ut. Lite bråttom ut hade han så det får han träna på men absolut inga farligheter som att han skulle kasta sig ut eller så. Väldigt nöjd är jag med det. Annars så är han lättlärd så det är läskigt. Efter att han stod och kastade sig i transporten och sen fick slippa åka lärde han sig nåt nytt. Förra veckan testade han med samma metod men då körde jag bara vidare och se på f-n för nog var det bara hittepå från prinsens sida, efter en minut gav han upp och stod som ett lamm. Idag åkte han som vanligt, lugnt och snällt utan konstigheter för sig.
 
Slänger in en bild på havet av höbollar uppe på höloftet. Nästa gång ska jag berätta om helgens tävling. En blågul rosettt och ytterligare en plakett fick följa med hem!!
 
jättesöta är dom :)
 
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0