ehehee

I söndags fick jag prova rida Sorro! Hann inte känna så mycket på honom mer än att jag vet att det är en häst jag gillar. Tror att han är grymt rolig att jobba tillsammans med så hoppas på fler gånger. Det var många kallgrader ute och jag tog mina varmaste skor, dom jag hade när jag fick kramp i vaden för nån vecka sen. Red Charmeur då och trodde att jag jobbade så hårt att vaden blev lite trött. Haha så var det ju inte för jag fick samma nu på Sorro. Skorna är ju bara för stora för stigbyglarna. Nu i söndags så hade jag tre tår på stigbygelplattan och resterande två hängde i luften, fixade att trava ca ett varv i taget och på det går det ju inte att hinna få en mjuk häst med framåtbjudning.
 
Nästa gång blir det i vanligt ridskor haha.
 
Känner lätt oro för att det inte ska sluta snöa, det vräker ner och verkar inte finnas planer på att hålla upp heller. Vill inte ha repris på förra onsdagen för det var verkligen inte väder att dra omkring på en häst. Än mindre två hästar. Imorgon blir det att skjutsa Anni och Karaat till Grans och sen TK och Charmeur till Hällan. Nervös om inte snön slutar falla..!
 
/T
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Självklart blir det fler gånger du rider Sorro ;) Jag tycker även du ska upp på rally bruden snart :D

Svar: det tycker jag också, hon verkar ju också riktigt rolig att rida! Fast jag är lite skraj för att hon ska gå av på mitten...
Theres Sörvåg

2013-02-07 @ 16:44:17
URL: http://karaatsorro.blogg.se
Postat av: Angelica

Haha! Det kommer hon då inte göra, toka! ;)

2013-02-18 @ 20:12:47
URL: http://karaatsorro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0