kalla grader

Planen gick åt skogen i torsdags då det inte blev -22 som utlovat, det blev -27. Too much för mig så farbrorn fick vila i kylan. Därmed blev det lite tvunget att rida igår fredag istället trots att jag inte var piggast efter en lång dag på jobbet som startade fasligt tidigt.
Dressyrjobb på en jäkligt speedad herre. Han hade mer fokus på Flisan än på mig och var rätt grinig i munnen. Men skam den som ger sig, fick ordning på nästan allt. Skritt toppen, galopp likaså och traven i höger varv underbar men inte i vänster. Där fick jag inte kroppen runt min skänkel riktigt. Nåja jag var väldigt nöjd efter avslutat pass iaf, körde också lite back to basics med fram- bakdelsvändingar. Länge länge sen jag tränade sånt vilket är synd. Såna övningar är ju riktigt nyttiga för kommunikationen. 
Det märks så tydligt att TK har jobbat hårt med att stärka galoppen. Han bär sig riktigt bra i båda varven, det tar jag min hand ifrån. Helt och hållet hennes förtjänst, tack för det! Själv ska jag anta utmaningen att få tillbaka samma gamla fina trav, där har han tappat endel men tror inte det är så värst mycket jobb för att återfå den. Då har jag äntligen en häst med tre MYCKET BRA gångarter. Inte illa :)
 
 
Denna dag började på jobbet ännu tidigare än igår och avslutades i stallet med studsträning. Det blev riktigt fina språng idag. För att få igång frambenen mer och få dem lite kvickare så har vi en ganska tight studsserie med bara 2,30 mellan. Funkar klockrent. Jätteroligt! Avslut sen på ett räcke 70-80cmkanske? Också där superfina språng. Underbart att se.
 
/T
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0