galet kliande

En till bild på tränset med ett av de nya pannbanden. När jag får ork över ska jag sätta dit sverigepannbandet också. Det är bara så himla besvärligt eftersom jag måste ta isär precis varenda del på tränset bara för att byta pannband.
 
 
 
Oj vad det blingar fint! Love it!! Nu är även det sista jag beställde färdigt så tre nya fina och unika pannband är i min ägo. Härmed får det vara köpstopp på den fronten eftersom min herre hade sönder sitt fleecetäcke i onsdags. Han fick ett tokryck och kastade sig in i boxen (vilket aldrig har hänt förr) varpå täcket fastnade i boxlåset och revs sönder fullständigt. Inte en chans i h*****et att det går att laga. Dumma dumma ponny!
 
Hoppträningen i onsdags missade vi tyvärr. Vi var påväg och hade lastat killen då han helt ur det blå börjar kasta sig på transportväggen och tittar bak mot magen. Kolik tänker vi och lastar av. Först testade vi att ta av sadel osv men det blev bara värre och han var påväg att lägga sig.. ingen bra start på träningskväll med andra ord. Tack och lov så var det långt ifrån kolik utan istället panikartad kliattack. Förmodligen orsakad av snöloppor^^ Som jag skrev tidigare fick han gå utan täcke några varma dagar och då frodas även dessa små loppor. Katten hemma har nog samma problem misstänker jag för övrigt.
Skönt iaf att det inte var något allvarligt fel. Usch det är så läskigt när djuren beter sig konstigt och inte kman berätta vad som är fel.
 
/T

Kommentarer
Postat av: Emily

Hej. En nyfiken fråga bara: Varför har man sadeln på i transporten? Jag har märkt att det tydligen finns en del som gör så, men kan inte komma på en enda rimlig anledning till varför? Inget illa menat, bara nyfiken.

Svar: Haha ja det var en bra fråga! När vi bara ska en kort bit så får han åka i träns och sadel för att det ska gå fort när vi kommer fram. Ofta är det många hästar som ska stå och vänta på liten yta och ju färre saker man har att klä på hästen desto bättre. Dessutom finns det ingenstans att ställa upp hästen på så han får stå "lös" medan man gör iordning. Iofs är det inget problem för Charmeur, han är duktig på att stå att parkerad ;) Däremot får han absolut inte åka med sadeln utan sadelöverdrag eller täcke över. Inget får riskera att fastna någonstans i transporten såklart!
Theres Sörvåg

2013-04-17 @ 06:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0