tidsnöd

Känner att jag inte varit helt snäll med hästen i veckan. Helt sjukt späckat schema och min skötare har haft praktik. Därför får hon ta Charmeur i helgen, då jag annars har tid :) Red i måndags och sen har stackarn vilat i tre dagar. Dock så har han haft mycket roligt i hagen tillsammans med Elmer, de två har busat sig svettiga minsann så det går väl ingen nöd på kusen ändå. Även om det inte känns bra i hjärtat att inte ha tid.

Nästa vecka går det bättre att kombinera jobb och häst. Då ska det också vara varmt väder så några härliga långturer känns mer än väl på sin plats!

I söndags när jag hade kvällsjouren så klippte jag till med saxen i långmanen. Oj oj så snett och vint det blev. Ett litet hack som måste växa ut. Lärdom av detta är att inte klippa manen när hästen står och äter hö från marken, hehe.  En effilersax får bli mitt nästa verktyg!



Här är busfröna, raggiga av vinterpäls

/T

Kommentarer
Postat av: natalie

Sv: casting creme gloss, 550 mahogny tror jag jag hade :)

2011-03-27 @ 16:36:56
URL: http://nalles.weebly.com/
Postat av: T

?

2011-03-30 @ 09:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0