nästa säsong

Ett tag sen sist, haft så sjukt mycket på jobb, med facket och hemma. Så är det fortfarande men jag tar mig lite tid nu medan maten lagar sig själv i ugnen.
Två veckor i rad har onsdagsträningen blivit inställd så förra veckan for vi iväg på dagen och nu i onsdags så fick det bli markarbete hemma på plan. Snön har äntligen kommit så det går ju faktiskt att rida på ridplan utan att vricka sönder hästen! I början av veckan var det svinkallt, under 20 minus. Då spelar det som ingen roll hur mycket kläder jag har på mig, kroppen fryser ändå. Iaf om man bara skrittar. Skritt är dock enda gångarten som funkar för mig i dem temperaturerna för så fort det blir lite fart så tåras ögonen istället. Nåå vilka problem ändå :)
 
 
Nya sadeln är jag grymt nöjd med! Sååå himla skön att rida i. Nice för rumpan! Inbillar mig att även Charmeur gillar den. Hoppas det.
Tävlingssäsongen verkar börja tidigt nästa år. Än så länge går det inte anmäla till nån tävling i TDB eftersom nästan alla är inlämnade försent och inte blivit behandlade. Går dom inte genom blir det då istället knappt en enda tävling. Stjärnmärkte alla inom rimligt avstånd och jag tror att det blev 17 stycken. Kul med tävling. Hoppas verkligen att det blir en bra säsong. Märk väl att jag inte har några krav på resultat, det är ju bara roligt att hästen har kul. Målet är att starta 110 detta år. Therese och Charmeur blir ju mer och mer samspelta för varje träningspass så det känns helt enkelt bara skitkul!
 
Detta var lite kort om hur det går. Snart är det jul och ett nytt år. Tiden går så fort.
 
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0