galopp på sandvägar

För andra gången på kort tid har jag lyckats få skavsår i knävecket. Var ute och red i 2,5 timma igår med korvade ridbyxor, det blödde i knävecket så jag fattar varför det gjorde så ont. Crap när jag har ridlektion imorgon och allt.. Bara att bita ihop!
Annars var jag grymt nöjd med Charmeur, han var väldigt pigg men lätt att jobba med. Det är det bästa när energin är på topp OCH den går att tygla, han är så grymme fin att rida då! Härligt på heden med sandstigar som aldrig tar slut, det var länge sen jag fick njuta av en så lång härlig galopp som igår. Obeskrivbart!

Idag smärtar det i hela kroppen. Innan ridturen slet jag med att mocka skit i hagen och när vi kom tillbaka från skogen väntade två feta rundbalar på min hjälp.

Japp hästlivet rullar på!

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0