hoppning

Vilken dag!! Började smått jobbigt med att vakna klockan elva och inse att halva dagen redan gått. Sen blev det som bestämt hoppträning för mig och prinsen. Det gick toppen, ställde upp tre hinder över mitten på ridbanan. En oxer, ett kryss och ett räcke. Rullade på först på krysset och försökte hitta en bra galopp, sen räcket några gånger. Gick super. Första försöket på oxern blev lätt misslyckat då jag fegade ur och ville få in ett till galoppsprång vilket var knas. Galoppen genom kurvan mot hindret var inte heller ok så det var dömt att misslyckas. Det blev nästan stopp och sen ett hopp, hamnade på sniskan men satt kvar i sadeln iaf :) Han är himla bussig ändå Charmeur som hoppar.
Therese kortade avståndet mellan fram- och bakbom så det blev mindre läskigt och vips så gick det klockers. Så himla nöjd jag är. Bättre upp blev det när vi mätte och jag insåg att räcket låg på 60 och det var jag inte rädd för alls. Framsteg!
 
Lastträningen gick bort, tiden fanns inte för det så det blir en annan dag.
 
Resten av dagen skriver jag på min andra blogg. Fast inte just nu eftersom klockan är sen och jag får hämtning imorgon 08.00 prick. Avtalskonferens med Handels i Luleå imorgon, jupp.
 
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0