lördagsridning

Fick sällskap ut idag. Jackie hängde med oss ut på heden med Karaat! Kul kul, vi red ganska lugnt och tog en längre tur bort till Munksund så nästan 2 timmar blev det tror jag. Fina killen blev aningens taggad mot slutet och efter ett längre stopp vid havsbadsvägen då det aldrig slutade komma bilar så blev det galopp över vägen. Hela hästen skakade och när vi skulle skritta över vägen så blev det galopp istället. Det var ändå en sansad galopp så vi fortsatte vidare och han fick galoppera samlad uppför backen på södra pitholmsvägen, och han orkade det!! Super fina prinsen.
 
Nöjdare med dagens ridtur än häromdagen då spruttibangbang höll på att ge mig en hjärtinfarkt^^
 
Härligt väder och trevliga bilister idag. Alla saktade in vilket inte hör till vanligheterna. Roligt. Provade sprenger bow balance stigbyglarna idag men det är lite för tidigt att utvärdera än. Hade för långa läder också så jag hade inte så mycket hjälp av dom idag haha.
 
 

/T


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ååå, vad mysigt! Jag vill följa med nästa gång ;)

Svar: absolut att du ska!!
Theres Sörvåg

2013-02-23 @ 17:53:56
URL: http://karaatsorro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0