vårkänslor

Just nu är det riktig roligt att ha häst! Våren är påväg, solen har jobbat hårt under helgen och början av veckan. All snö från taken är borta och det är riktigt varmt på dagarna. Idag blev det dock inget längre stallmys då jag hade målningsarbete på mitt schema men jag hann då med att släppa ut pållarna (tillsammans med Anni stackarn som missade att det var jag som hade jouren) och mysa lite med Charmeur i hagen.
 
Jag red ut även i söndags. Måste ta tillvara på det här vädret, snart är det en tråkig period med klafs och gegga på hela heden så medan snön bär och solen är framme blir det mycket galopp i skogen för vår del! Igår måndag hade Therese hoppat och han gick visst superbra. Kanske även prins ferdinand har vårkänslor, är han som en dröm att rida även imorgon då tror jag nog att så är fallet. Han verkar då väligt tillfredas med livet. Ser fridfull och harmonisk ut i blicken. Positivt!!
 
 
Den här bilden från i söndags kan nog bli en ny favorit för mig.
 
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0