varning för snökaos

Fick som hela dagen ledig från stall idag förutom kvällsjouren som inte var alltför ansträngande med bara 4 hästar att hämta in. Therese har haft killen idag och jag tror det blev en uteritt minsann! Lunchfodring fixade hon också snälla fina :) Annars håller jag på att längta ihjäl mig efter tävlingsstarten i Luleå. Träningen igår gick som vanligt klockrent. Han bara levererar varje gång, underbart att se.
Vädret igår var däremot lite sämre, tveksamt att ens he sig ut på vägarna med en hästtransport men det gick det med. Dock fick vi köra en omväg och lasta från Norra Pitholmsvägen. Vilket betydde att prinsen fick traska en bra bit i sina transportskydd. Inte det minsta nöjd över det var han. En anings besvärligt var det också att backa tillbaka transporten på sin plats i djupsnön. Bromsarna låste sig och bilen började lukta väldigt bränt av ansträngningen. Jaja skam den som ger sig men jag hoppas på snöfritt nästa vecka!
 
Förövrigt är min selhängare stulen. Nerskruvad från väggen i sadelkammaren och borta? Märkligt detta med ditt och mitt och hur det (inte) funkar. Nåväl det man inte begriper gör man bäst i att lämna.
 
 
 
en av rundorna från onsdagens Linda-träning. Oxern avslutades på 1.10 denna gång (inte på filmen dock). Tror han hade klarat en till höjd men det är dumt att göra för mycket. Klokt att avsluta när det går riktigt bra. Gör gott för självförtroendet hos både häst och ryttare!
 
/T

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad fin Charmis är! Det går ju toppen! :D

Svar: Tack!!! Jaaa det är så himla roligt!!
Theres Sörvåg

2013-02-01 @ 20:13:52
URL: http://karaatsorro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0