finally

Imorse anlände den efterlängtade sadeln. Åkte till bussgods och löste ut den under mitt första fika imorse och sen har dagen på jobbet gått väldigt sakta men den som väntar på nåt gott! Kom hem och fullkomligt dog i soffan, powernapade i 30 minuter, sen middag och sen prova om sadeln passade. Och visst gjorde den det, yeeey! Den låg så bra att jag frångick planen att vila hästen idag. Tränsade och tog på mig hjälmen, drog inte åt nosremmen utan spännde bara ihop den, vi skulle ju bara skritta lite grann. Tog heller ingen reflexväst för som sagt, höhö. Schabraket satt inte heller det fast någonstanns och såklart hade jag mjukisbrallor för jag skulle ju inte rida idag.
 
Jojo men en tur på heden blev det av detta. Nosremmen lossnade efter bara några minuter (nedre remmen på pullargrimman), schbraket gled längre och längre in under sadeln så jag tog loss det och red utan. Mörkret närmade sig fort fort och som vanligt hade jag inte varit så bra på att dra sadelgjorden vilket jag kände när vi travade hemmåt^^ En knytnäve gick lätt att få in mellan magen och gjorden.
Säkerhet när den är som bäst eller!?
 
Gjorde klokast i att skippa galoppen och njöt istället av underverken sadeln gjorde med min sits. Massor bättre stöd på denna och låren hamnar i mer rätt position och därmed även resten av kroppen. Så himla nöjd! Imorgon blir det studs för mig och grabben. I nya M&N förstås.
 
hann bara ta en bild och såklart när han stod och åt :)
 
/T
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0