snart farbror charmeur

Tja vad säger hon som inte bloggat sen i september då? Ber om ursäkt till er pyttelilla skara som ändå är in och hoppas på ett nytt inlägg lite då och då. Livet flyter på som vanligt i stallet. Vi har det lugnt och skönt, bra stämning och det är roligt att komma till stallet varje dag! Underbar känsla :)
 
 
 
Jenny och Chickan har flyttat från oss vilket är jättetråkigt men dom kommer nog tillbaka en dag hoppas jag. Nu förgyller dom vardagen för Östersundsborna på obestämd tid men istället har vi fått sällskap av Ann och Smullan. Charmeur mår som den prins han är, i toppkondition och superfin i kroppen. Jag är verkligen nöjd med hans utveckling och det känns som att jag och Therese kompletterar varandra väldigt bra i ridningen.
 
Känner ett starkt ridsug sen ett bra tag tillbaka. Hoppas hoppas att jag snart kan rida igen, mitt sista ridpass innan uppehållet var 30 december så det är ju inte konstigt alls att jag är hästsjuk nanting. Går in i vecka 40 idag så nu är det mindre än en vecka kvar till beräknad förlossning. Längtar oerhört efter att kunna göra normala sysslor igen, (såklart längtar jag efter bebisen också!!) ni som också håller på med hästar förstår nog bättre hur frustrerande det är att knappt kunna mocka hästens box utan att bli sängliggande, be om hjälp med allt- fylla höpåsar, fylla vatten i hagen, vårmockning av hagen. Gillar inte att vara så beroende av andra. Nåväl snart är det över! Låt tiden gå fort nu tack.
 
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0